Tak, z punktu widzenia działania, 3RM1 nie różni się zasadniczo od zwykłego stycznika. Może być sterowany bezpośrednio, np. za pomocą przełącznika, może być sterowany z przekaźnika bezpieczeństwa lub sterownika PLC.
Hybrydowe układy rozruchowe
SIRIUS 3RM1
Bezpieczeństwo na które Cię stać
Rozruch rewersyjny i bezpośredni oraz zabezpieczenie silników z SIRIUS 3RM1
Kompaktowe wymiary,
bezpieczeństwo
i niezawodność
Hybrydowe układy rozruchowe SIRIUS 3RM1 przeznaczone są do rozruchu silników asynchronicznych klatkowych i załączania obciążeń rezystancyjnych. Dostępne w wersjach do rozruchu bezpośredniego lub rewersyjnego, w wykonaniu standardowym i przeznaczonym do realizacji funkcji bezpieczeństwa (do PL e / SIL 3) a wszystko to w modułach o szerokości tylko 22,5 mm.
Dlaczego warto zastosować
hybrydowe zestawy rozruchowe SIRIUS 3RM1?
Rozruch, praca i zatrzymanie
W czasie rozruchu i zatrzymania prąd przepływa przez półprzewodnik. Podczas normalnej pracy prąd płynie przez styk. Wszystko po to aby ograniczać straty i maksymalnie wydłużyć ilość cykli łączeniowych.
Hybrydowe układy rozruchowe 3RM1 dostępne są w 3 wielkościach elektrycznych: 0,1...0,5 A, 0,4...2 A i 1,6...7 A przewidzianych do zasilania silników, przy czym w przypadku obciążenia rezystancyjnego maksymalny prąd to 10 A.
Bezpieczeństwo Gwarantowane zatrzymanie? z SIRIUS 3RM1 to bardzo proste. Bez względu na to czy realizujesz rozruch bezpośredni czy rewersyjny, w tym samym gabarycie co standardowe, dostępne są wersje fail-safe służące do realizacji funkcji bezpieczeństwa. Wersje te pozwalają na osiągnięcie poziomu SIL 3 / PL e bez żadnych dodatkowych elementów. Wersja fail-safe może dodatkowo zabezpieczać przeciążeniowo silniki pracujące w strefach zagrożonych wybuchem.
Oszczędność miejsca Z hybrydowymi układami rozruchowymi oszczędzisz miejsce w rozdzielnicy. SIRIUS 3RM1 to moduł o szerokości 22,5 mm. Bez względu na to, czy to rozruch rewersyjny, bezpośredni czy wersja fail-safe, zawsze zajmuje tyle samo miejsca. w porównaniu do układów klasycznych, czyli opartych o styczniki, zajmuje poniżej połowy miejsca. Idealnie sprawdza się przy montażu na systemie szyn zbiorczych 60 mm, gdzie cały moduł wraz z zabezpieczeniem zwarciowym zajmuje tylko 22,5 mm.
Zabezpieczenie przeciążeniowe Zintegrowana funkcja przekaźnika przeciążeniowego nadzoruje prąd pobierany przez silnik, pozwala zabezpieczyć go przed przeciążeniem. Wartość nastawy ustawia się za pomocą wygodnego pokrętła znajdującego się na ściance czołowej hybrydowego układu rozruchowego. SIRIUS 3RM1 w wersji fail-safe pozwalają na zabezpieczenie przeciążeniowe silników pracujących w strefie zagrożonej wybuchem.
Zabezpieczenie zwarciowe W zależności od wymagań stawianych przez aplikację, możliwe jest kilka sposobów montażu urządzeń. Ze sposobami montażu wiąże się też sposób zabezpieczenia zwarciowego. Urządzenie może być niezależnie zabezpieczone zwarciowo - np. przy montażu na dedykowanej podstawce na szynach rozdzielczych 60 mm. Możliwy jest też montaż na szynie DIN - z grupowym lub indywidualnym zabezpieczeniem zwarciowym.
Akcesoria Akcesoria montażowe, bloki zacisków, osłony do plombowania, szyny zasilające, podstawy serii 3ZY. Wszystkie te akcesoria sprawią, ze hybrydowe układy rozruchowe pozwolą zbudować kompaktowy i bezawaryjny układ zasilania.
Poznaj korzyści wynikające z zastosowania hybrydowych układów rozruchowych 3RM1
Zobacz, jakie pytania mieli inni użytkownicy
Tak, z punktu widzenia działania, 3RM1 nie różni się zasadniczo od zwykłego stycznika. Może być sterowany bezpośrednio, np. za pomocą przełącznika, może być sterowany z przekaźnika bezpieczeństwa lub sterownika PLC.
3RM1 nie posiada wewnętrznego zabezpieczenia zwarciowego. Może być zabezpieczony indywidualnie lub grupowo. Do zabezpieczenia zwarciowego można wykorzystać wyłącznik silnikowy (np. serii 3RV2) lub bezpiecznik. Warto zweryfikować dobór pod kątem spodziewanych prądów zwarciowych.
w odróżnieniu od standardowego stycznika półprzewodnikowego, 3RM1 wykorzystuje element półprzewodnikowy tylko przy załączaniu i wyłączaniu odpływu. Dzięki temu straty generowane przez urządzenie są bardzo małe, mniejsze od standardowego stycznika.
3RM1 nie umożliwia komunikacji. Podobnym funkcjonalnie urządzeniem oferującym możliwość skomunikowania z nadrzędnym systemem sterowania jest hybrydowy układ rozruchowe w wersji wyspy ET200sp.
Przemysłowa aparatura łączeniowa SIRIUS